top of page
  • תמונת הסופר/תAmit ben yehoshua

עורך דין ליישוב סכסוכים- מהו הליך גישור סכסוכים ומהם יתרונותיו על פני יישוב סכסוכים?


גישור סכסוכים

מהו הליך גישור סכסוכים?


גישור הוא סוג של הליך חלופי ליישוב סכסוכים, שמטרתו ליישב סכסוכים בין צדדים מבלי לפנות לבית המשפט. זהו הליך חסכוני המבוסס על האינטרסים של הצדדים ועל מציאת פתרון מוסכם.

הליך הגישור מחייב מינויו של צד שלישי אובייקטיבי שתפקידו לסייע לצדדים להגיע להסכמה ביניהם. חשוב להבין, שתפקידו של המגשר אינו להחליט על הסדר או פתרון לסכסוך, אלא תפקידו מתמקד בסיוע לצדדים לתקשר ביניהם באופן כזה שיביא להסדר.


יתרונותיו של הליך הגישור ע"י עורך דין לגישור:


חיסכון בזמן ובמשאבים

עלויות שכ"ט המגשר ועורכי הדין המלווים את הצדדים בהליך הגישור הן בד"כ נמוכות בהרבה מעלויות ניהול המשפט, כך שבמידה והגישור הסתיים בהסדר הגומר את המחלוקת, מדובר ברוב המקרים בחסכון כספי משמעותי. בנוסף, הצדדים אינם מחויבים להמתין לזמינותו של ביהמ"ש ויכולים לקבוע במהירות ובנוחיות את פגישות הגישור ובכך לחסוך זמן.

סודיות

קיומו, תוכנו ותוצאתו של הליך הגישור הינם חסויים, ועל כן, הצדדים יכולים לחשוף מידע רגיש מבלי לחשוש שיתפרסם. כל מידע שנחשף במהלך הגישור הוא חסוי ולא יכול לעלות שוב, אפילו בהליכי משפט או בוררות עתידיים.

הליך לא מחייב, אלא אם כן ניתן לו תוקף משפטי

הגישור עצמו הוא הליך לא מחייב עד לקבלת ההסדר תוקף משפטי בהסכם גישור, שייחתם על ידי שני הצדדים. המשמעות היא, שהצדדים יכולים להפסיק את הגישור כדי להמשיך בדרך אחרת של יישוב סכסוכים בהתאם לרצונם, מכיוון שהשליטה של הצדדים בהליך ובהסדר הסופי היא מוחלטת. במובן זה, הגישור הוא נטול סיכון.

האינטרסים של הצדדים

ניתן דגש גדול על זיהוי האינטרסים העסקיים או האישיים של הצדדים. בהתאם לכך, הצדדים יכולים לעצב פתרונות יצירתיים, נושאי פני עתיד, המותאמים באופן אינדיבידואלי לצרכים והאפשרויות שלהם.

השפעה על מערכת יחסים

בהליך הגישור, ניתן דגש גם על ליבון הדדי של האירועים אשר הובילו את הצדדים אל המחלוקת, וישנו סיכוי לפיוס ותיקון היחסים, אף באופן שימנע את הקונפליקט הבא.

יתרונות נוספים

גם כאשר הצדדים אינם פותרים את המחלוקת שלהם, הם מקבלים יתרונות כמו זיהוי והבנת עובדות וסוגיות הסכסוך, שיכולות לסייע לצדדים, כמו גם לעורכי דין, בהליכים הבאים.

לסיכום,

להליך הגישור, כדרך חלופית של פתרון סכסוכים, יש יתרונות רבים כל כך לשני הצדדים, כמו גם לאינטרסים שלהם, וסביר יותר שהם יגיעו לפתרון טוב יותר מהר יותר.



עמית ושות', משרד עורכי דין לגישור סכסוכים מעודדים אותך לחקור באופן פעיל את כל המסלולים ליישוב סכסוכים. למידע נוסף אודות יישוב סכסוכים באופן מקוון אנא בקרו במאמר הבא, הבוחן את הליך הגישור באמצעות זום.

עורך דין לגישור סכסוכים

עמית בן-יהושע, עורך דין מומחה בגישור סכסוכים כבורר וכמגשר.

עמית הינו בעל רישיון עריכת דין בישראל ובקליפורניה ובעל תואר שני במשפט סיני מטעם אוניברסיטת Tsinghua בבייג'ינג. לעמית ניסיון ייחודי ביישוב סכסוכים בינלאומיים בישראל, סין ובארה"ב.

עמית בעל הכשרה מקיפה ביישוב סכסוכים לרבות בגישור בענייני משפחה.

עמית כיהן בפאנל הבוררים הבינלאומיים של מוסד הבוררות הגדול ביותר בסין (CIETAC) ומונה לאחרונה כחבר בפאנל המגשרים הבינלאומיים של ארגון המגשרים המסחריים של שנחאי (SCMC).

עמית חבר בארגון המגשרים בישראל, ומוביל את הועדה הבינלאומית של ארגון המגשרים בישראל.

כמו כן, עמית היה חברי בצוות ההיגוי של הועדה של ארגון המגשרים להסדרת גישור מקוון (Online Dispute Resolution). ליצירת קשר: 054-6329978 ו/או amit@amit-law.com


משרד עו"ד לגישור סכסוכים

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page